~ Kantarellpiroger

Busenkelt recept åååh jävlar så gott. Finner inga ord. Varför har jag aldrig tänkt på det tidigare.

Smördeg
Kantareller
Köttbuljong
Gul lök
Vetemjöl
Grädde
Smör
Salt
Ägg

Jag köpte färdiga frysta "smördegsplattor" på netto som tar typ 5 min att tina upp, då kan du dra i degen till så stor pirog du vill ha. Sen tekte jag kantarellerna i smör, salt och lök. På det gjorde jag stuvning med lite vetemjöl, en skvätt grädde och köttbuljong. La stuvningen på "smördegsplattorna" och vek ihop dom, pressade en gaffel längs sidorna så att den skulle hålla ihop. Sen bara pensla ägg över och in i ugnen på 225 grader tills pirogerna blir sådär saftigt gyllenbruna. TADAAA!!! Vilken festmåltid på så kort tid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0